10 januari 2013

Hur allt har börjat...

Allt började med att jag fick ett dockhus i födelsedagspresent av min man. Det var en byggsats av ett hus på tre våningar och jag var glad som ett litet barn i en godisaffär. Det största problemet jag fick var att bestämma hur huset skulle inredas och det tog några dagar innan jag började bygga upp detta och måla.

Det tog mig några dagar till att kunna bestämma vilka tapeter som skulle finnas på väggarna och vilken stil huset ska ha. Jag insåg snabbt att det kommer att bli ett jättedyrt projekt om jag köper allt färdigt. Eftersom jag alltid gillade att småpyssla med smycke och handgjorda väskor och tavlor tyckte jag att det var värt ett försök att göra något själv. Och så kom mina första tårtor:
 
*********

Sve je pocelo tako sto sam, kao rodjendanski poklon, dobila kucicu za lutke, koju sam prizeljkivala jos kao mala. To je ustvari bio kit za pravljenje kucice na tri sprata i bila sam presrecna, kao malo dete u poslasticari. Bilo je potrebno nekoliko dana da se svi delovi sastave i model izgradi i oboji ali najveci problem je bio kako dizajnirati i opremiti kucicu.
 
Bilo mi je potrebno jos nekoliko dana da odlucim koje tapete najvise odgovaraju i koji stil ce kucica imati. Ubrzo sam shvatila da ce me, ukoliko kupim sve stvari, kucica mnogo kostati. Posto sam se uvek interesovala za razlicite forme umetnosti kao sto su slikanje, izrada rucnih torbi i nakita, bilo je nekako logicno da pokusam da napravim bar nesto sama. I tako su nastale moje prve torte:
 


yellow miniatures
 
miniature

1 kommentar:

  1. ¡Me gustan los dos, pero el pastel con la pareja de novios arriba..es una delicia! me encanta ..Un beso

    SvaraRadera